სსიპ
ქ. თბილისის მე-12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყო საქართველოს
ისტორიის უფასო წრემ „საქართველოს ისტორიის კვალდაკვალ“, წრეში
გაერთიანებულნი არიან IX კლასის
მოსწავლეები, მუშაობა ჩატარდება ყოველ პარასკევს
(04.10.2019-06.12.2019) 14:15 სთ მუშაობის ხანგრძლივობა 45
წუთი.
წრის ხელმძღვანელი - ისტორიის პედაგოგი ქეთევან ჭალიძე.
საწრეო მუშაობის პროფილი და მიზნები:
წრის მიზანია მოსწავლეებმა საფუძვლიანად შეისწავლონ ჩვენი ქვეყნის ისტორია ისტორიული მასალის დამუშავებისა და ფაქტების მოძიების გზით (ინფორმაციის სხვადასხვა წყაროს გამოყენებით) შეძლებენ მინი - ნაშრომების შექმნას და წრის წევრებისადმი წარდგენას, რაც დაეხმარება მათ შემდგომ სწავლების, ძიების, კვლევითი უნარ-ჩვევების გამომუშავებაში.
წრის ფუნქციონირება მნიშვნელოვანი და აქტუალურია, რადგან ხელს შეუწყობს სკოლაში საგნის პოპულარიზაციას. მოსწავლეებს გაუჩნდებათ საგნისადმი უფრო მეტი ინტერესი და პატივისცემა. გაიზრდება მოსწავლეთა ცოდნის დონე და გახდებიან უფრო აქტიურები.
თემა |
ჩატარების დრო |
ხანგრძლივობა |
მიზანი |
რესურსი |
შედეგი |
1) შეხვედრა წრის წევრებთან; სამუშაო თემატიკის გაცნობა |
04.10 |
45 წუთი |
საწრეო მუშაობის ფორმატის გაცნობა და კეთილგანწყობილი გარემოს დამყარება |
სახელმძღვანელო |
მოსწავლეებს შორის კომუნიკაცია, თანამშრომლობა და თვითრეალიზაცია |
2) დიაოხი-კოლხა. კიმერიელებისა და სკვითების შემოსევები |
11.10 |
45 წუთი |
ისტორიული დროის გაგება და ეპოქის განცდა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე |
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი |
მოსწავლეები გაეცნენ პირველი ქართული სახელმწიფოების წარმოშობა განვითარებას. მსჯელობენ კონკრეტულ საგარეო ფაქტორზე, რომელმაც იმოქმედა სახელმწიფოს შემდგომ განვითარებაზე |
3) ფარნავაზ მეფე და მისი ეპოქა |
18.10 |
45 წუთი |
მოსწავლეები უნდა გაეცნონ ფარნავაზის დროს ქართული სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს |
სახელმძღვანელო, რუკა, პლაკატები, მარკერები |
მოსწავლეები აანალიზებენ საქართველოში მმართველობით სტრუქტურებს უძველესი დროიდან დღემდე |
4) ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადება |
25.10 |
45 წუთი |
მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ქრისტიანობის მნიშვნელობის გააზრება და წმინდა ნინოს ღვაწლის დაფასება |
სახელმძღვანელო |
მოსწავლეები მსჯელობენ ქრისტიანობის როლზე ქართული კულტურის განვითარებაში და ქართული ეთნოსის განმტკიცებაში. აჯგუფებენ საქართველოში ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადების ხელშემწყობ და ხელისშემშლელ ფაქტორებს |
5) ქართველი ხალხის ბრძოლა დამპყრობელთა წინააღმდეგ IV ს-ის ბოლოსა და V ს-ის პირველ ნახევარში |
01.11 |
45 წუთი |
მოსწავლეთა მიერ ირანული პოლიტიკის ზეგავლენის გააზრება |
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი |
მოსწავლეები აჯგუფებენ ცხრილში ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით სახელმწიფოებს, რომლებმაც დაკარგეს დამოუკიდებლობა და მიუთითებენ ამ მოვლენის გამომწვევ საგარეო და საშინაო ფაქტორებზე |
6) ქართლის ბრძოლა ირანის ბატონობის წინააღმდეგ ვახტანგ გორგასლის მეთაურობით |
08.11 |
45 წუთი |
მოსწავლეები გააანალიზებენ საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენას ქართული სახელმწიფოს წარმოშობა-განვითარებაზე და შეძლებენ ვახტანგ გორგასლის მიერ გატარებული პოლიტიკის მიმოხილვას ირანელთა წინააღმდეგ |
სახელმძღვანელო, დაფა ცარცი |
მოსწავლეები აკავშირებენ ისტორიულ ფაქტებს შესაბამის ეპოქასთან და ახასიათებენ საქართველოს ისტორიაში გამორჩეულ, მნიშვნელოვან პიროვნებებს, რომლების მონაწილეობდნენ მმართველობაში |
7) საქართველო არაბთა ბატონობის ხანაში |
15.11 |
45 წუთი |
მოსწავლეები შეძლებენ განსაზღვრონ ქართული სახელმწიფოს ადგილი და როლი არაბთა სახალიფოს მიერ წარმოებული დაპყრობითი ომების დროს |
სახელმძღვანელო, რუკა პლაკატები, მარკერები |
მოსწავლეები შეადარებენ მონოთეისტურ რელიგიებს, იმსჯელებენ თუ რა გავლენა მოახდინა არაბ დამპყრობრლთა რელიგიამ ქვეყნის კულტურულ განვითარებაზე, ეკონომიკასა და ყოფაზე. |
8) ბაგრატ III - ერთიანი შუა საუკუნოვანი საქართველოს პირველი მეფე |
22.11 |
45 წუთი |
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას საქართველოს გამორჩეული პიროვნებების შესახებ, გაანალიზებენ და დაადგენენ, როგორ შეძლეს საქართველოს გაერთიანება X საუკუნის ბოლოს. |
სახელმძღვანელო, რუკა, დაფა, ცარცი |
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პიროვნებებისა და სხვადასხვა სოციალური ფენის როლზე საქართველოს ისტორიაში |
9) დავით IV-ის გამეფება და მისი ღონისძიებები |
29.11 |
45 წუთი |
მოსწავლეები იმსჯელებენ კონკრეტულ საგარეო ფაქტორზე, რომელმაც იმოქმედა სახელმწიფოს შემდგომ განვითარებაზე, დაახასიათებენ და შეადარებენ სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს. |
სახელმძღანელო, დაფა, ცარცი, რუკა, კომპიუტერი |
მოსწავლეები ადარებენ წინა ეპოქის მმართველობას და ავლენენ მათ შორის მსგავსება-განსხვავებას, აანალიზებენ საგარეო ფაქტორების გავლენას, მსჯელობენ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე და ახდენენ საკითხთა შორის ანალიზს |
10) წრის შემაჯამებელი მუშაობა |
06.12 |
45 წუთი |
მოსწავლეები გამოთქვავენ თავიანთ მოსაზრებას, რა შესძინათ საწრეო მუშაობამ და იმსჯელებენ მეორე სემესტრის საწრეო მუშაობის გეგმებზე |
პლაკატები |
მოსწავლეებს შეუძლიათ მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე გაანალიზონ ჩვენი ქვეყნის წარსული, იმ მნიშვნელოვან მოვლენებზე, რომლეთაც ღრმა კვალი დაამჩნიეს ჩვენი ქვეყნის ისტორიასა და კულტურას |