მუსიკის წრის სამუშაო გეგმა
2019-2020
სასწ/წ. IX კლასი
I
სემესტრი
ხელმძღვანელი: მაია
ჭუმბურიძე
სსიპ ქ. თბილისის მე-12 საჯარო
სკოლაში მუშაობა დაიწყო მუსიკის უფასო წრემ „ნორჩი მუსიკოსი“. წრეში
გაერთიანებულები არიან IX კლასის
მოსწავლეები. მუშაობა ჩატარდება ყოველ მეორე პარასკევს
(27.09.19-20.12.19) 14:15 სთ-დან 15:00-მდე.
საწრეო მუშაობის პროფილი და მიზნები:
1.მოსწავლეებში
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა-განვითარება;
2.ხელოვნების სხვადასხვა ჟანრების გაცნობა, მუსიკის მოსმენა და
საკუთარი შთაბეჭდილების გადმოცემა, სანოტო სისტემის
გამოყენება.
წრის ფუნქციონირება მნიშვნელოვანი და
აქტუალურია, რადგან მოსწავლეები სახალისო აქტივობებით და დამატებითი
მოსასმენი მასალის გამოყენებით, რაც სიღრმისეულად ვერ ხერხდება
საგაკვეთილო პროცესში, შეძლებენ ნაწარმოების ანალიზსს.
შეძლებისდაგვარად გამოიყენებენ მუსიკალურ ტერმინებს, ამოიცნობენ
მუსიკალურ ჟანრებს, გამოიმუშავებენ მუსიკის მოსმენის კულტურას, ხელს
შეუწყობს მუსიკის საგნისადმი დაინტერესებას.
|
თემა |
ჩატ. დრო |
ხანგ. |
მიზანი |
რესურსი |
შედეგი |
1
|
ქართველი კომპოზიტორი გია ყანჩელი |
27.09 |
45 წთ. |
მუსიკის მოსმენის ანალზის, დიალოგის უნარ-ჩვევების განვითარება |
ინტერნეტ სივრცე, მოსასმენი მასალა, სახელმძღვანელო |
ახასიათებს მოსმენილ ნაწარმოებებს განწყობის მიხედვით, ხმით იმეორებს მუსიკალურ ფრაზას. |
2 |
ფრანც შუბერტი |
11.10 |
45 წთ. |
მოსწავლე გაეცნობა კომპოზიტორის ბიოგრაფიას, ისაუბრებს მუსიკალური ნაწარმოებიტ გამოწვეულ შთაბეჭდილებაზე |
ინტერნეტ სივრცე, სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი |
მოსწავლე გადმოსცემს ნაწარმოების შინაარსს განწყობილების მიხედვით |
3 |
ხალხური და პროფესიული მუსიკის ურთიერთკავშირი |
25.10 |
45 წთ. |
ინფორმაციის მოძიება და მოძიებული მასალის დამუშავება გადმოცემა |
სასწავლო სახელმძღვანელო, დამხმარე სახელმძღვანელო, ინტერნეტ სივრცე, მოსასმენი რეპერტუარი |
მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა თანაკლასელებთან ერთად. აცნობიერებს მუსიკის როლს საზოგადოებრივ ცხოვრებაში |
4 |
გურული სიმღერა |
08.11 |
45 წთ. |
გაეცნობიან ინფორმაციას გურიის ტრადიციების, კულტურული ძეგლების და მუსიკის შესახებ |
სასწავლო სახელმძღვანელო, დამხმარე სახელმძღვანელო, მოსასმენი მასალა |
მოსწავლე მსჯელობს ხალხური სიმღერის მახასიათებლებზე (დიალექტი, ჟანრი, თემატიკა, შემსრულებელთა შემადგენლობა) მღერის ქართულ-ხალხურ სიმღერებს |
5 |
შექსპირი და მუსიკა |
22.11 |
45 წთ. |
მუსიკის მოსმენის, ანალიზის, უნარ-ჩვევების განვითარება |
სასწავლო სახელმძღვანელო, დამხმარე სახელმძღვანელო, ინტერნეტ სივრცე, მოსასმენი მასალა |
ახასიათებს მოსმენილ ნაწარმოებებს განწყობილების მიხედვით. ეცნობა შექსპირის ნაწარმოებებს. |
6 |
ს. პროკოფიევის ბალეტი „რომეო და ჯულიეტა“ |
06.12 |
45წთ. |
მუსიკის მოსმენისა და განწყობილების ჟესტებით გადმოცემის უნარის ჩამოყალიბება |
ინტერნეტ სივრცე, სასწავლო სახელმძღვანელო, დამხმარე სახელმძღვანელო |
განწყობილების ამოცნობა, მსჯელობა ამა თუ იმ თემასთან დაკავშირებით |
7 |
დირიჟორის ხელოვნება |
20.12 |
45წთ. |
ქეირონომია. დირიჟორობის მოხერხებული სისტემის გაცნობა |
ინტერნეტ სივრცე, სასწავლო სახელმძღვანელო |
აანალიზებენ მასალას, შეუძლიათ კითხვაზე სრულყოფილი პასუხის გაცემა. მოსწავლე ცნობს სხვადასხვა ტიპის ანსამბლისა და ორკესტრის შემადგენლობას. |