,,მატიანე ”

სსიპქ. თბილისისმე- 12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყოისტორიის უფასო წრემ. წრისსახელწოდებაა ,,მატიანე ” .  წრეს ხელმძღვანელობს ისტორიის პედაგოგი : ნინო დევნოსაძე. წრეში გაერთიანებულია IX კლასის მოსწავლეები. მუშაობა
ჩატარდება ყოველ ოთხშაბათს,  ხანგრძლივობა 45 წთ. 

საწრეო მუშაობის მიზანი: 
 
* დაეხმაროს მოსწავლეს საკუთარი ქვეყნის მრავალმხრივად დანახვასა და შეცნობაში.
 * გაუღვივოს ცნობისმოყვარეობა ქვეყნის წარსულისა და თანამედროვეობის მიმართ.
* ჩამოუყალიბოს მოსწავლეს შემოქმედებითი,შემეცნებითი  და კვლევა-ძიების უნარები ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციების და ღირებულებების მიმართ.
* საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
* ინფორმაციის მოპოვების და ანალიზის უნარის განვითარება.
აქტუალურობა: საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს უკეთ გაიცნონ საკუთარი ქვეყნის ისტორია,ტრადიციები,კულტურის ძეგლები,ისტორიული პიროვნებები. დაეხმარებათ წარსულისა და აწმყოს,დღევანდელი ვითარებისა და მომავლის პერსპექტივების გააზრებაში,პასუხისმგებლიან პიროვნებად ჩამოყალიბებაში. წრის წევრებს საშუალება მიეცემათ საკუთარი ცოდნის მეტად წარმოჩენის. გაუღვივებს სამშობლოს სიყვარულის გრძნობას. 
დაბოლოს, საწრეო მუშაობა ხელსშეუწყობს სკოლაში საგნის პოპულარიზაციას. მოსწავლეებს გაუჩნდებათ საგნისადმი უფრო მეტი ინტერესი და პატივისცემა. გაიზრდება მოსწავლეთა ცოდნის დონე და გახდებიან უფრო აქტიურები.  
 
საწრეო მუშაობის პროგრამა. 
2019-2020 სასწავლო წელი.  I სემესტრი    

N#

Tema

Catare
bis dro

xangrZliv
oba

mizani

resursi

   Sedegi

1

პირველყოფილი ადამიანი საქართველოში

2.10

45wT

პირველყოფილი საზოგადოების ძირითადი მახასიათებლების შესწავლა,ინფორმაციის გააზრებისა
და მოწესრიგების უნარის
განვითარება,

სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი,
კომპიუტერი

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის საქართველოში ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.

2

ფარნავაზ მეფე და მისი ეპოქა

9.10

45wT

ქართლის სამეფოს შექმნის და მისი შემდგომი განვითარების შესწავლა,ქართული კულტურის,ანბანის შექმნის ,
რელიგიის ჩამოყალიბების შესახებ ინფორმაციის მოპოვება და გადამუშავება.

სახელმძღვანელო.ინტერნეტი,
ფილმის ჩვენება ,,მეფე
ფარნავაზი

მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ ეთნოგრაფიული მხარეებიდა გაანალიზოს ამ მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული ცვალებადობა.

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის

საქართველოში ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე

3

ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადება

16.10

45 wT

ქართლის სამეფოს და მეზობელი ქრისტიანული სამყაროს ურთიერთობების  შესწავლა,ქრისტიანობის გამავრცელებლეთა შესახებ ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება.კვლევის ,კრიტიკული აზროვნების უნარი განვითარება.

სახელმძღვანელო

.ინტერნეტი,რუკა.

 მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა საქართველოში არსებული რელიგიებისა და მათი აქ გავრცელების ისტორიული მიზეზების შესახებ.

. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ქართული კულტურის სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა და განვითარების შესახებ.

4

ვახტან გორგასლის გამეფება და მოღვაწეობის პურველი პერიოდო

23.10

45 wT

V საუკუნის II ნახევრის ქართლის სამეფოს საგარეო და საშინაო მდგომარეობის შესწავლა,განხილვა
და კავშირის დამყარება მეზობელ ქვეყნებთან, კვლევა დიების,ანალიტიკური
აზროვნების უნარის განვითარება.

სახლემძღვანელ. ისტორიული წყაროები,კომპიუტერი

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე

5

საქართველო VI საუკუნეში

30.10

45wT

VI საუკუნეში ქართლა და ეგრისში არსებული პოლიტიკური სიტუაციის გაცნობიერება,დისკუსიის  
წარმართვის ჩვევევბის დაუფლება,სხვადასხვა წყაროების მონაცემების შედარება-შეჯერება,ისტორიული პირების პოზიციების შეფასება.კრიტიკული უნარების განვითარება.

სახელმძღვანელო,ისტორიული წყაროები, ბარათები,თაბახის ფურცელი ,მარკერი

moswavles SeuZlia daaxasiaTos qarTuli saxelmwifo mmarTvelobiTi  სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე

6

საქართველო არაბთა ბატონობის ხანაში

6.11

45wT

საქართვეოსა და მსოფლიოში
არაბთა გამოჩენის შედეგად  უარყოფითი ფაქტორების
წარმოშობის განსაზღვრა,
საქართვეოში წარმოქმნილი სოციალური, პოლიტიკური  და რელიგიური კუთხით
ცვლილებების
განხილვა და ანალიზი.

სახელმძღვანელო, დაფა,
ცარცი,

მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე

7

ბაგრატ III

13.11

45 wT

ერთიანი ფეოდალური მონარქიის შექმნის წინა პირობების განხილვა და ანალიზი, საქართველოს სხვადასხვა კუთხეებისა და მათი მმართველების  როლი ქვეყნის გაერთიანებაში,  კვლევა ზიების,ანალიზის უნარის განვითარება.

ისტორიის სახელმძღვანელ, ინტერნეტი .

. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ ეთნოგრაფიული მხარეებიდა გაანალიზოს ამ მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული ცვალებადობა.

 Mმოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის საქართველოში ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე

8

დავით IV ის გამეფება

20.11

45wT

პოლიტიკური მდგომარების გააზრება გაცნობიერება 11 -12 საუკუნეების საქართველოში.დავით IV ის საშინაო და საგარეო პოლიტიკის განხილვა ,შეჯამება და ანალიზი,

სახელმძღვანელ, ინტერნეტი,კომპიუტერი

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ ეთნოგრაფიული მხარეებიდა გაანალიზოს ამ მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული ცვალებადობა

. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.

9

დიდგორის ბრძოლა და მისი შედეგები

27.11

45 wT

დიდგორის ომის შესახებ ინფორმაციის მოპოვება  და ანალიზი. Aამ ბრძოლის მნიშვნელობა და როლი ქართველი ერის ყოფნა არყოფნის საკითხში. მოპოვების,მიღებული ინფორმაციის შეჯერების უნარის განვითარება.

სახელმძღვანელო.ინეტრენეტი, ფილმის ჩვენება

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ ეთნოგრაფიული მხარეებიდა გაანალიზოს ამ მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული ცვალებადობა

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე

10

თამარის გამეფება და მისი საშინაო პოლიტიკური კრიზისი.საწრეო მუშაობის შეჯამება

4.12

45 wT

პოლიტიკური ოპოზიციის ჩამოყალიბებისა და გამოსვლის გააზრება-გაცნობიერება. ოვლენების არწერისა და ისტორიული მნიშვნელობის შეფსების უნარის განვითარება, შედარება-შეპირისპირების,მსჯელობის ,დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარება. საქართველოს ოქროს ხანის დეტალური შესწავლა და ანალიზი.მოსწავლეები ჩამოაყალიბებენ თავიანთ მოსაზრებას,რა შესძინა საწრეო მუშაობამ

სახელმძღვანელო,ფორმატი.
მარკერი.

მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის საქართველოში ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.

მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ქართული სახელმწიფო მმართველობითი სტრუქტურები

.მოსწავლეს შეუძლია საქართველოში სოციალური ურთიერთობების ისტორიის კვლევა.

საკონტაქტო ინფორმაცია

ქ. თბილისი ჭყონდიდელის N85
2662144; 2662875
577335617
http://skola12.gweb.ge/ka/
სწავლება არის ერთცვლიანი 09:00სთ-დან 14:10 სთ-მდე..(ფუნქციონირებს შეჭრილი ცვლა დაწყებითი კლასებისთვის 12:20სთ-დან-15:30 სთ-მდე) სწავლების საფეხური: დაწყებითი, საბაზო, საშუალო.