,,მოაზროვნეები"

სსიპ ქ. თბილისის მე- 12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყო სამოქალაქო განთლების  უფასო წრემ. წრის სახელწოდებაა ,,მოაზროვნეები ” . წრეს ხელმძღვანელობს ისტორიისა და სამოქალაქო განთლების  პედაგოგი  ნინო დევნოსაძე. წრეში გაერთიანებულია VII  კლასის მოსწავლეები. მუშაობა ჩატარდება ყოველ ხუთშაბათს ,  ხანგრძლივობა 45 წთ.

 საწრეო მუშაობის მიზანი:

•           მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბება

•           მოსწავლეებში კრიტიკული,პრობლემის გადაჭრის ,მსჯელობის უნარის  განვითარება.

•           მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად

•           ინფორმაციის მოპოვებისა და ანალიზის უნარი

•           საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება

წრის აქტუალურობა: 

საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს სამოქალაქო განთლების საგნისადმი მეტ დაინტერესებას,მოსწავლეთა სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლებას,საკუთარი თუ სხვისი უფლებებისა და მოვალეობის გაცნობიერებას,აქტუალურ საკითხებზე საკუთარი ობიექტური მოსაზრების დაფიქსირებას,დისკუსიის გამართვას. წრის წევრებს საშუალება მიეცემათ საკუთარი ცოდნის მეტად წარმოჩენის. მთავარი საკითხები საწრეო მუშაობისთვის შევარჩიე თემატური მასალიდან,  მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით.

მოსალოდნელი შედეგები: (შესაბამისობა ე.ს.გ  გათვალისწინებით)

მოქ.საბ.1. საკუთარი შეხედულებების, ქცევების შეფასება და კორექტირება, ემოციების მართვა (თვითრეფლექსია);

მოქ.საბ.2. საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა;

მოქ.საბ.3. საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

 მოქ.საბ.4. დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს: მოქ.საბ.8. სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობისა მნიშვნელობის გაცნობიერება და დემოკრატიის პრინციპების საფუძველზე მოქმედების საჭიროების დანახვa

მოქ.საბ.9. საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;

საწრეო მუშაობის პროგრამა:

2019-2020 სასწავლო წელი.    I სემესტრი

NN

   Tema

Catarebis dro

xangrZlivoba

resursi

    mizani

Sedegi

1

პიროვნება და საზოგადოება

26.09

45 wT

სამოქალაქო განათლების
სახელმძღვანელო.

დამხმარე წიგნი განათლება
მშვიდობისათვის

 

მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბება.საკუთარი და სხვათა უფლებების ჩამოყალიბება და გააზრება

 საკუთარი შეხედულებების, ქცევების შეფასება და კორექტირება, ემოციების მართვა (თვითრეფლექსია);

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

2

უსაფრთხო გარემო

3.10

45wT

სახელმძღვანელო,თაბახის ფურცლები.მარკერები.ინტერნეტი.
კომპიუტერი.

დემოკრატიული პრინციპების გათვალისწინებით და ჩართულობით  ქვეყნის აქტუალურ პრობლემების გამოკვეთა და მის გამოსწორებაზე ზრუნვა. საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება

 სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობისა მნიშვნელობის გაცნობიერება და დემოკრატიის პრინციპების საფუძველზე მოქმედების საჭიროების დანახვა

 საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;

3

კულტურული მრავალფეროვნება ჩემს გარშემო

10.10

45wT

სამოქალაქო განათლების
სახელმძღვანელო.
დამხმარე წიგნი განათლება
მშვიდობისათვის

დამხმარე სახელმძღვანელო ჩვენი
ეზოს ამბები

ლექცია

ვიდეო ფილმების ჩვენება

  • მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად და
  • მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლება. საკუთარი პასუხისმგებლობის
  • გააზრება

საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა;

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

 დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

 

4

ადამიანური ღირსება და ჩაგვრა (ბულინგი)

17.10

45wT

სამოქალაქო განათლების
სახელმძღვანელო.

დამხმარე წიგნი განათლება
მშვიდობისათვის

სამართლებრივი დოკუმენტები

 

მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად, მოსწავლეები გაეცნობიან დისკრიმინაციის ფორმებს,გაიაზრებენ ბულინგის არსს და მისი დაძლევის გზებს.მოსწავლეებს განუვითარდებათ დისკუსიის,არგუმენტირებული მსჯელობის, დასკვნების გაკეთების უნარ ჩვევები.

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს

5

ჩემი უფლებები და მოვალეობები

24.10

45wT

ფორმატი,მარკერ,დაფა,ცარცი.  სახელმძღვანელო

  • მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბება
  • მოსწავლეებში კრიტიკული,შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება.
  • მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად

 საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა;

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

 საკუთარი გადაწყვეტილებების ,უფლებების შეხედულებების უმთავრესი სამართლებრივი დოკუმენტების საფუძველზე დასაბუთება. დიოგენე

მოქალეობა

6

კონფლიქტი და მისი მოგვარების გზები

31.10

45wT

სამოქალაქო განათლების
სახელმძღვანელო.

დამხმარე წიგნი განათლება
მშვიდობისათვის

გზა უფლებებისაკენ

 

მოსწავლეები გააცნობიერებენ კონფლიქტის გამომწვევ მიზეზებსა და დასახავენ მისი მოგვარების გზებს, განასხვავებენ კონფლიქტის სახეებს და ისაუბრებენ მის მშვიდობიან მოგვარების გზებზე. განუვითარდებათ ანალიზის უნარი,კრიტკული აზროვნების უნარი, პრობლემის გადაჭრის უნარი .

მოქ.საბ.8. სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობისა მნიშვნელობის გაცნობიერება და დემოკრატიის პრინციპების საფუძველზე მოქმედების საჭიროების დანახვa

საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;

 

7

arasrulwlovanTa danaSauli da sasjeli

7.11

45wT

დამხმარე წიგნი განათლება
მშვიდობისათვის

სამოქალაქო განათლების
სახელმძღვანელო.

გზა უფლებებისაკენ

დოკუმენტი ანტიდისკრიმინაციული
კანონი

Ddafa ,carci

 

moswavleTa cnobierebis amaRleba uflebebis kuTxiT , agreTve  danaSaulisa da sasjelis saxeebis Sesaxeb informireba.

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

 დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

 

8

ჯანსაღი ცხოვრების წესი

14.11

45wT

ინტერნეტი,კომპიუტერი,ფორმატი.მარკერი,
ბარათები.
ახელმძღვანელო

მოსწავლეებში ცნობიერების ამაღლება ჯანსაღ ცხოვრების წესთან დაკავშირებით, თუ რა დადებითი მნიშვნელობა აქვს ჯანსაღ კვებას,ვარჯიშს  და რამდენად აუცილებელია მისი დაცვა უკეთესი მომავლისთვის და მოახდინოს  მისი პოპულარიზაცია .

 საკუთარი შეხედულებების, ქცევების შეფასება და კორექტირება, ემოციების მართვა (თვითრეფლექსია);

საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა;

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

მომავალი პროფესიის შერჩევისათვის საკუთარი შესაძლებლობების ,მოთხოვნილებებისა და საჭიროებების გააზრება.

9

ბუნებრივი გარემოს დაცვა

21.11

45wT

ბართები, ინტერნეტ,კომპიუტერი,
სახელმძღვანელო.
დაფა ,ცარცი.

მოსწავლეებში პასუხისმგებლობის გრძნობის გაღვივება საკუთარი ქვეყნის ბუნებრივი გარემოს დაცვასა და მოფრთხილებაში.

მდგრადი განვითარების პრინციპების გააზრება და მათ საფუძველზე მოქმედება.
ცხოვრებისეულ და საგანგებო ვითარებაში უსაფრთხოების წესების დაცვით მოქმედება.

10

კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა. წრის შემაჯამებელი ანალიზის გაკეთება

28.11

45wT

სახელმძღვანელო, ფორმატი,მარკერი.
დაფა,ცარცი

  • მოსწავლე ეცნობა  არსებულ კულტურულ ძეგლებს,აანალიზებს მათ მნიშვნელობას ისტორიაში და მსჯელობს მათი გაფრთხილების აუცილებლობაზე.
  • მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად
  • მოსწავლეები ჩამოაყალიბებენ თავიანთ მოსაზრებას,რა შესძინა საწრეო მუშაობამ.

 საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;

დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება.

მდგრადი განვითარების პრინციპების გააზრება და მათ საფუძველზე მოქმედება.

ცხოვრებისეულ და საგანგებო ვითარებაში usafrTxoebis wesebis dacviT moqmedeba.

საკონტაქტო ინფორმაცია

ქ. თბილისი ჭყონდიდელის N85
2662144; 2662875
577335617
http://skola12.gweb.ge/ka/
სწავლება არის ერთცვლიანი 09:00სთ-დან 14:10 სთ-მდე..(ფუნქციონირებს შეჭრილი ცვლა დაწყებითი კლასებისთვის 12:20სთ-დან-15:30 სთ-მდე) სწავლების საფეხური: დაწყებითი, საბაზო, საშუალო.