სსიპ ქ. თბილისის მე- 12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყო ისტორიის უფასო წრემ. წრის სახელწოდებაა ,,შეიცანი შენი ქვეყანა”. წრეს ხელმძღვანელობს ისტორიის პედაგოგი ნინო დევნოსაძე. წრეში გაერთიანებულია Vგ კლასის მოსწავლეები. მუშაობა ჩატარდება ყოველ პარასკევს, ხანგრძლივობა 45წთ.
საწრეო მუშაობის მიზანი:
* დაეხმაროს მოსწავლეს საკუთარი ქვეყნის მრავალმხრივად დანახვასა და შეცნობაში.
* ჩამოუყალიბოს მოსწავლეს შემოქმედებითი,შემეცნებითი და კვლევა-ძიების უნარები ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციების და ღირებულებების მიმართ.
* საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
* ინფორმაციის მოპოვების და ანალიზის უნარის განვითარება.
აქტუალურობა: საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს ისტორიის საგნისადმი მეტ დაინეტერესებას,წრის წევრებს საშუალება მიეცემათ საკუთარი ცოდნის მეტად წარმოჩენის. M
V კლასის ,,ჩვენი საქართველოს” თემატური მასალიდან შევარჩიე მთავარი საკითხები ,წრეზე განხილვისა და უკეთესად შესწავლის მიზნით,მასალის ჩამონათვალი წინასწარ გავაცანი მოსწავლეებს.
საწრეო მუშაობის პროგრამა:
2019-2020 სასწავლო წელი. I სემესტრი
NN |
Tema |
Catarebis dro |
xangrZlivoba |
mizani |
resursi |
Sedegi
|
1 |
ქართლის საქართველოს გეოგრაფიული და პოლიტიკური ცენტრი |
27.09 |
45 wT |
მოსწავლემ შეძლოს ქართლის გეოგრაფიული მდებარეობის განსაზღვრა,სამომხმარებლო და ეკონომიკური უნარ-ჩვევების გამოვლენა,დაადგინოს თუ რატომ ითვლება ქართლის საქართველოს გეოგრაფიულ და პოლიტიკურ ცენტრად. |
დაფა, ცარცი , მარკერი, სახემძღვანელო.რუკა. |
საზ.მენ.(II).3. საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა. საზ.მეც.(II).4. რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშულაებითრუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა. |
2 |
ქართლი და მისი მეზობელი მხარეები |
4.10 |
45 wT |
Mმოსწავლეებმა გაანალიზონ ქართლის მეზობელ კუთხეებთან ურთიერთობის ფაქტორები,გაეცნოს როგორია ბუნებრივი რესურსების გავლენაკუთხის მეურნეობის განვითარებაზე.. |
დაფა, ცარცი , მარკერი, სახემძღვანელო.რუკა |
საზ.მეც.(II). 4 რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშულაებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა.
საზ.მეც.(II).3 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა.
|
3 |
Dდასახლების ტიპები ქართლში |
11.10 |
45 wT |
მოსწავლემ შეძლოს ქართლის ტერიტორიაზე განსახლების ფორმების გააზრება და დასახლებული პუნქტების წარმოშობა –განვითარების მიზეზებზე მსჯელობა |
დაფა, ცარცი , მარკერი, სახემძღვანელო. კომპიუტერი. |
საზ.მეც.(II).3 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა. საზ.მეც(II)5. საქართველოსთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი მოვლენების გამომწვევი მიზეზებისა და მათი შედეგების გააზრება,ბუნებრივ მოვლენებზე ადეკვატური რეაგირება და მათი თავდაცვა.
|
4 |
ქართლის ციხე სიმაგრეები |
18.10 |
45 wT |
Gგაეცნონ რა საშუალებებით იცავდა ქართლის თავს მტრებისგან. |
Fფორმატი,მარკერები.ინტერნეტი,კომპიუტერი,სახელძღვანელო. |
საზ.მეც(II)1. ისტორიული ფქტებისა და მოვლენების ქრონოლოგიურ ჭრილში გააზრება და გადმოცემა.მათი დაკავშირება თანამედრვე სოციალურ-კულტურული გარემოსა და ისტორიულ მემკვიდრეობასთან. საზ.მეც (II). 4 რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშულაებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა. საზ.მეც(II).14 ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის მნიშვნელობის გაცნობიერება და მის მიმართ მზრუნველი დამოკიდებულების გამოვლენა. |
5 |
მრავალ ეროვანი ქართლი. |
25.10 |
45 wT |
გაეცნოს ქართლში დასახლებულ ეთნიკურ ჯგუფებსმათ ტრადიციებსა და იმსჯელოსქართლის მოსახლეობის ტოლერანტობაზე,გაანალიზოს სხვადასხვა ეთნიკური ჯგუფების ქართლსი დასახლების მიზეზები. |
ბარათები.დაფა.ცარცი. სახელმძღვანელო. ფორმატი . |
საზ.მეც(II)1..
ისტორიული ფაქტებისა და მოვლენების ქრონოლოგიურ ჭრილში გააზრება და გადმოცემა.მათი დაკავშირება თანამედრვე სოციალურ-კულტურული გარემოსა და ისტორიულ მემკვიდრეობასთან.
საზ.მეც.(II).3 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა.
საზ.მეც.(II)13.
საქართველოს ეთნიკური,კულტურულ-რელიგიური მრავალფეროვნების გააზრება და პოზიტიური დამოკიდებულების გამოვლენა. |
6 |
იმერეთის გეოგრაფიული მდებარეობა |
1.11 |
45 wT |
მოსწავლემ შეძლოს იმერეთის გეოგრაფიული მდებარეობის განსაზღვრა,სამომხმარებლო და ეკონომიკური უნარ-ჩვევების გამოვლენა, |
დაფა, ცარცი , მარკერი, სახემძღვანელო.რუკა. |
საზ.მეცნ.(II).3. საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა. საზ.მეც.(II).4. რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი იშნების საშულაებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა |
7 |
დასახლების ტიპები იმერეთში |
8.11 |
45 wT |
Mმოსწავლემ შეძლოს იმერეთის ტერიტორიაზე განსახლების ფორმების გააზრება და დასახლებული პუნქტების წარმოშობა –განვითარების მიზეზებზე მსჯელობა |
დაფა, ცარცი , მარკერი, სახემძღვანელო. კომპიუტერი. |
საზ.მეც.(II).3 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა. საზ.მეც(II)5. საქართველოსთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი მოვლენების გამომწვევი მიზეზებისა და მათი შედეგების გააზრება,ბუნებრივ მოვლენებზე ადეკვატური რეაგირება და მათი თავდაცვა |
8 |
კულტურული ძეგლები იმერეთში |
15.11 |
45 wT |
მოსწავლე ეცნობა იმერეთში არსებულ კულტურულ ძეგლებს,აანალიზებს მათ მნიშვნელობას ისტორიაში და მსჯელობს მათი გაფრთხილების აუცილებლობაზე. |
ფორმატი,მარკერები.ინტერნეტი,კომპიუტერი, |
საზ.მეც.(II). 4 რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშულაებითრუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა. საზ.მეც(II)1.. ისტორიული ფქტებისა და მოვლენების ქრონოლოგიურ ჭრილში გააზრება და გადმოცემა.მათი დაკავშირება თანამედრვე სოციალურ-კულტურული გარემოსა და ისტორიულ მემკვიდრეობასთან საზ.მეც.(II).2. ლეგენდებისა და მითების,მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება. საზ.მეც(II).14.ისტორიული და კულტურული მემკვიდრეობის მნიშვნელობის გაცნობიერება და მის მიმართ მზრუნველი დამოკიდებულების გამოვლენა. |
9 |
იმერეთის ქალაქები |
22.11 |
45 wT |
მოსწავლე გაეცნობა იმერეთში არსებულ ქალაქებს,მათი დაარსების ისტორიას და გაანალიზებს,როგორ და რატომ იცვლებოდა ეს რეგიონი. |
სახელძღვანელო.დაფა,ცარცი. კომპიუტერი. |
საზ.მეც.(II). 4 რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი იშნების საშულაებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა. საზ.მეც.(II).3 საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა. |
10 |
ურთიერთ დახმარების ტრადიციები. წრის მუშაობის შეჯამება |
29.11 |
45 wT |
მოსწავლე ეცნობა ურთიერთ დახმარების ტრადიციებს და აცნობიერებს საკუთარ პასუხისმგებლობას. მოსწავლეები ჩამოაყალიბებენ თავიანთ მოსაზრებას,რა შესძინა საწრეო მუშაობამ . |
ბარათები.ფორმატი.მარკერი. სახელმძღვანელო.ინტერნეტი.კომპიუტერი |
საზ.მეც(II) 12. ღირებულებებისა და შემწყნარებლობის მნიშვნელობის გაცნობიერება ინდივიდისა და საზოგადოების განვითარებისათვის. საზ.მეც(II) 9. საზოგადოებისთვის აქტუალური პრობლემების გააზრება ისტორიულ და თანამედროვე ჭრილში. საკუთარი ჩართულობით მათი გამოსწორების მექანიზმების გაცნობიერება. |