წრის მუშაობის პროფილი და მიზანი: აზიაროს მოსწავლეები საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მათ საშუალებას მისცემს შეიცნონ და გაითავისონ სამყარო, ჩაერთონ საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნონ პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის, ასზოგადოებისა და გარემოს მიმართ.
სსიპ ქალაქ თბილისის N12 საჯარო
სკოლის ქიმიის წრის ხელმძღვანელს,
მარიამ გორგიშელი
ამავე სკოლის მოსწავლის
.......................................................................
მშობლის .....................................................
განცხადება
ქ/ნო მარიამ,
ჩემი შვილი, .............................................................., სწავლობს სსიპ ქალაქ თბილისის N12 საჯარო სკოლაში, სურვილი მაქვს გაწევრიანდეს ქიმიის წრეში ,,ნორჩ ქიმიკოსთა" რომელსაც თქვენ ხელმძღვანელობთ.
გთხოვთ, გაითვალისწინოთ.
მშობელი
...............................................
თარიღი
--------------
N რიგზე |
თემა |
ჩატარების დრო |
ხანგრძლივობა |
მიზანი |
რესურსი |
შედეგი |
შენიშვნა |
1 |
ჰაერი და მისი კომპონენტები |
23.02.18 |
1 სთ. |
ექსპერიმენტის დაკვირვების საფუძველზე გააკეთონ დასკვნა, რომ ჰაერში მისი მოცულობის 1/5 არის ჟანგბადი |
ტივტივა, სანთელი, წყლიანი ჯამი, დანაყოფებიანი ცილინდრი |
განიხილავს ჰაერს, როგორც აირების ნარევს, აღწერს მისი კომპონენტებად დაყოფის შედეგს. |
|
2 |
წვა და ჟანგვა |
2.03.18 |
1 სთ. |
ექსპერიმენტის დაკვირვების საფუძველზე გააკეთონ დასკვნა, რომ წვა სუფთა ჟანგბადში უფრო ინტენსიურად მიმდინარეობს ვიდრე ჰაერზე |
H2O2-ის ტაბლეტები და MnO2 ჟანგბადის მისაღებად, კოლბები ხის ნახშირი, გოგირდი, წითელი ფოსფორი, მაგნიუმის ლენტი. |
განიხილავს წვის პროცესს როგორც ჟანგვას. აანალიზებს ცდის შედეგს |
|
3 |
წყალი |
16.03.18 |
1 სთ. |
ექსპერიმენტზე დაკვირვების საფუძველზე გააკეთონ დასკვნა წყლის ფიზიკური და ქიმიური თვისებების შესახებ |
ქიმიური ჭურჭელი, ყინული, წყალი, თერმომეტრი, Na, CaO, CO2 ინდიკატორი |
მსჯელობს წყლის ფიზიკური და ქიმიური თვისებების შესახებ, წყლის გავრცელებასა და მნიშვნელობებზე. |
|
4 |
ხსნარები |
23.03.18 |
1 სთ. |
მოახდინონ ხსნარების კლასიფიკაცია, განასხვაონ ნაჯერი და უჯერი ხსნარები, შეძლონ მარტივი ხსნარების მომზადება |
ქიმიური ჭურჭელი, წყალი, სუფრის მარილი, სასწორი |
მსჯელობენ ნაჯერ და უჯერ ხსნარებზე შეუძლიათ გარკვეული მასური წილის შემცველი ხსნარების მომზადება |
|
5 |
ფუძეები |
30.03.18 |
1 სთ. |
ცდის საფუძველზე ინდიკატორის გამოყენებით დაადგინონ ტუტის არსებობა, დაადგინონ კავშირი ფუძე ოქსიდებსა და ფუძეებს შორის |
NaOH ინდიკატორები: მეთილნარინჯი ლაკმუსი ფენოლფტალეინი. Na, H2O ქიმიური ჭიქა |
ადგენენ ფუძეების ფორმულებს, ახდენენ მათ კლასიფიკაციას,ასახულებენ და ადგენენ კავშირს მეტალისა, ფუძე ოქსიდსა და უძეს შორის |
|
6 |
მჟავები |
13.04.18 |
1 სთ. |
მოახდინონ მჟავების კლასიფიკაცია ინდიკატორის გამოყენებით დაადგინონ მჟავის არსებობა ექსპერიმენტის საფუძველზე დააკვირდნენ მჟავების მოქმედებას მეტალებთან. |
HCl, H2SO4 ქიმიური ჭურჭელი ინდიკატორები თუთია |
ახდენენ მჟავთა კლასიფიკაციას ფუძიანობის მიხედვით, რის საფუძველზეც შეუძლიათ რეაქციის ტოლობების შედგენა და მეტალთა აქტივობის რიგის გამოყენება |
|
7 |
მჟავები |
20.04.18 |
1 სთ. |
ექსპერიმენტზე დაკვირვებით გაეცნოონ მჟავების სხვა თვისებებს: მოქმედებას ფუძე ოქსიდებთან, უძეებთან და მარილებთან |
HCl, H2SO4 ქიმიური ჭურჭელი CaO, NaOH, BaCl2 |
იყენებენ მეტალთა აქტივობის რიგს ადგნენ მჟავებისათვის დამახასიათებელი რეაქციების ტოლობებს |
|
8 |
მარილები |
27.04.18 |
1 სთ. |
ექსპერიმენტზე დაკვირვების საუძველზე იმსჯელონ ნეიტრალიზაციის რეაქციის შესახებ |
H2SO4, NaOH ქიმიური ჭურჭელი |
მსჯელობენ მარილების შემადგენლობაზე, შეუძლიათ დაასახელონ მარილები, ადგენენ მათ ფორმულებს |
|
9 |
ატომი, ატომის აღნაგობა, იზოტოპები |
4.05.18 |
1 სთ. |
გაეცნონ ატომის აღნაგობას, ატომის ბირთვს და ელექტრონების მდგომატეობას ატომში. განსაზღვრონ იზოტოპიის გამომწვევი მიზეზები |
პ/სისტემა, ატომის აღაგობის პლაკატი, კომპიუტერული მასალა |
მსჯელობენ ატომის აღნაგობაზე, ელექტრონების მდგომარეობაზე ატომში. ხსნიან იზოტოპების წარმოქმნის მიზეზებს. |
|
10 |
პ/სისტემა, პერიოდულობის კანონი და ატომის აღნაგობა |
11.05.18 |
1 სთ. |
განიხილონ პ/სისტემის სტრუქტურა, დაადგინონ უმაღლესი ოქსიდებისა და წყალბადნაერთების თვისებები |
პ/სისტემის მოკლე და გრძელი ფორმები |
აკავშირებენ ელემენტის პ/სისტემაში მდებარეობს ატომის აღნაგობასთან |
|