სსიპ ქ. თბილისის მე-12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყო ქართული ენისა და ლიტერატურის უფასო წრემ სახელწოდებით ,,აი ია”. წრის ხელ-ლი ეკატერინე ცუცქირიძე. წრე აერთიანებს დაწყებითი კლასების მოსწავლეებს, კერძოდ, I კლასელებს. მუშაობა ჩატარდება ყოველ პარასკევს( 2. 02. 18- 23. 04. 18) 12 სთ- დან 12. 40 სთ-მდე.
საწრეო მუშაობის პროფილი და მიზანია:
მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარ -ჩვევების
წარმოჩენა განვითარება, ძირითადი სამეტყველო უნარების განვითარება (კითხვა ,
მოსმენა , საუბარი) სახალისო აქტივობებით და დამატებითი
მასალების გამოყენებით მოსწავლეები შეძლებენ მცირე მოცულობის
ტექსტების წაკითხვას აღქმას და გადმოცემას. გამოიმუშავებენ სწორი
წერის უნარ-ჩვევებს.
წრის ფუნქციონირება არის მნიშვნელოვანი და აქტუალური ვინაიდან
საგაკვეთილო პროცესში ვერ ხერხდება მასალის სიღრმისეული
ათვისება.
წრის მუშაობის პროგრამა, ხანგრძლივობა და შეხვედრების განრიგი
N |
თემა |
ჩატარების დრო |
ხანგრძლი ვობა |
მიზანი |
რესურსი |
შედეგი |
1 |
ი. გოგებაშვილის „ მეფე და მხატვარი“ |
2. 02 |
35 წთ |
სწორი და შეგნებული კითხვის ჩვევების გამომუშავება. ტექსტის ანალიზი |
ი.გოგებაშვილის საგანძური. ბარათები. დაფა ცარცი |
კითხულობენ მთლიანი სიტყვებით ( მარცვლებით) მცირე მოცულობის ტექსტს. პასუხობენ კითხვებს. |
2 |
ლავრენტი ჭიჭინაძის „ ყველასი ყოფილა“ |
9 . 02 |
35 წთ |
მცირე ზომის ტექსტის მოსმენა გაგება. ტექსტის ინსცენირება. |
იზა ხულელიძე საკითხავი მასალა. |
ისმენენ და იგებენ მცირე ზომის ტექსტს და გამოხატავენ თავის დამოკიდებულებას. მონაწილეობენ ტექსტის ინსცენირებაში. |
3 |
არეული კომიქსები |
16. 02 |
35 წთ |
ტექსტის აწყობა და შინაარსის გაგება |
ი. გოგებაშვილის მოთხრობა (თავნება თაგვი) |
სათანადოდ აღიქვამენ ტექსტს, აკავშირებენ ილუსტრაციას ტექსტთან. |
4 |
კარნახით წერა |
23. 02 |
35 წთ |
სწორი წერის ჩვევის დაუფლება |
დამატებითი მასალა საანბანო პერიოდისთვის მ. მაისურაძე. რვეული |
სწორად წერს ანბანის ყველა ასოს იცავს პროპორციებს. ცდილობს დაწეროს სიტყვები ასოების გამორჩენის გარეშე. |
5 |
ი გოგებაშვილის მჩხავანა კატა“ |
2 .03 |
35 წთ |
სწორი და შეგნებული კითხვის ჩვევების გამომუშავება. წაკითხულის ანალიზი, შეფასება |
იაკობ გოგებაშვილის საგანძური. |
კითხულობს მცირე ზომის ტექსტებს სათანადო ინტონაციით. ასწორებს დაშვებულ შეცდომებს. აფასებს წაკითხულს |
6 |
ენობრივი მასალა |
16. 03 |
35 წთ |
ენობრივ მასალაზე დაკვირვება. მარცვლებით სიტყვების შედგენა, სიტყვებით წინადადებების აწყობა. |
ბარათები, დაფა ცარცი. რვეული სახელმძღვანელო ჩვენი ენა ქართული. |
გამოიმუშავებენ ფონოლოგიურ უნარ ჩვევებს. |
7 |
ი. გოგებაშვილის ბოროტისათვის სიკეთე |
23. 03 |
35წთ |
ტექსტის კითხვა, შინაარსის გაგება. გაბმულ მეტყველებაზე მუშაობა |
საგანძური. დაფა ცარცი, ბარათები |
შეძლებენ გადმოსცენ წაკითხულის შინაარსი თანმიმდევრულად. მარათლმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვით |
8 |
წაკითხული ტექსტის ილუსტრირება |
30.03 |
35 წთ |
კითხვისა და შემოქმედებითი უნარების განვითარება |
ფერადი ფანქრები. თაბახის ფურცლები. |
ქმნის ტექსტის ან რომელიმე ეპიზოდის ილუსტრაციას ასათაურებს მას. |
9 |
საბავშვო ლექსები |
13.04 |
35 წთ |
პოეტური ტექსტის აღქმა. |
საბავშვო ლექსების კრებული |
კითხულობს ლექსს სათანადო ინტონაციით. გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ. |
10 |
ზღაპრების სამყაროში |
20. 04 |
35 წთ |
ზღაპრების კითხვა ანალიზი |
ქართული ხალხური ზღაპრები |
ისმენს და აფასებს პერსონაჟებს. |