“ჰიპოკრატელები”

   სსიპ. .. თბილისის მე_12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყო ბიოლოგიის წრემ ჰიპოკრატელები”. წრის ხელმძღვანელი: . ბრეგვაძე. წრეში გაერთიანებულნი არიან მე_8 კლასის მოსწავლეები. მუშაობა ჩატარდება ყოველ სამშაბათს (2.X.19_18.XII.19) წრის მუშაობის ხანგრძლივობა 45 წუთი. 

      წრის მუშაობის პროფილი და მიზანი: მოსწავლეს შეუქმნას პოზიტიური განწყობა,აუმაღლოს მოტივაცია ბიოლოგიის სწავლისადმი,განუვითაროს კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება.

     წრის მუშაობა მნიშვნელოვანია და აქტუალური: საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს ბიოლოგიის საგნისადმი მეტ დაინტერესებას. წრის წევრებს საშუალება მიეცემათ საკუთარი ცოდნის მეტად წარმოჩენაში, მოვახდინე მე_8 კლასის ბიოლოგიის თემატური მასალიდან მთავარი საკითხების შერჩევა, წრეზე განხილვა უკეთესად შესწავლის მიზნით, მასალის ჩამონათვალი წინასწარ გავაცანი მოსწავლეებს.

    წრის მუშაობის პროგრამა ხანგრძლივობა და შეხვედრების განრიგი

N

თემა

ჩატარების დრო

ხანგრძ-

ლივობა

 

მიზანი

        რესურსი

შედეგი

1

საყრდენ-მამოძრავებელი სისტემა

2.X.

45 წთ.

მოსწავლემ შეძლოს ნასწავლი მასალის ცხოვრებაში გამოყენება, თუნდაც პირველადი დახმარების აღმოჩენა ექსტრემალურ სიტუაციებში, ძვლების მოტეხილობის დროს.

ჩონჩხის მულაჟი, რვეული, დაფა, ცარცი.

მოსწავლე აღწერს ადამიანის ორგანიზმის ანატომიურ და ფიზიოლოგიურ თავისებურებებს,ილუსტრაციაზე ან მულაჟზე ამოიცნობს ადამ8იანის ორგანოთა სისტემებს და მსჯელობს მათ ფუნქციებზე, მაგალითად ჩონჩხის ძირითადი ნაწილები, ზოგიერთი ძვალი და კუნთი.

2

კუნთოვანი სისტემა

9.X.

45 წთ.

მოსწავლემ მულაჟზე შეძლოს ყველა კუნთის ამოცნობა და ამ კუნთების დასახელება.

ტაბულები,მულაჟები,წიგნი,რვეული,კალამი.

მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება , მონაცემების აღრიცხვა, ასახელებს ადამიანის ორგანიზმის ყველა კუნთს და მათ ფუნქციას.

3

ტანადობის დარღვევა.

16.x.

45 წთ.

მოსწავლემ უნდა იცოდეს ხერხემლის ყველა დაავადება და სურათების მიხედვით მათი გარჩევა.

ასევე უნდა შეძლოს ბრტყველი და ნორმალური ტერფის განსხვავება.

 

მოიპოვებს ინფორმაციას ხერხემლის განვითარების პათოლოგიების (სქოლიოზის,კიფოზის,ლორდოზის) და მათი გამომწვევი მიზეზების შესახებ. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.

4

საჭმლის მონელება პირის ღრუში

23.x

45 წთ

მოსწავლემ უნდა შეძლოს პირის ღრუში საჭმლის მონელებას თუ რა დიდი მნიშვნელობა ენიჭება. გამოიყენოს მიღებული ცოდნა და დაასახელოს ის ნივთიერებები რაც ხელს უწყობს საჭმლის ნაწილობრივ მონელებას.

ტაბულები, სურათები, დაფა,ცარცი, სახელმძღვანელო.

აკავშირებს ცალკეულ ორგანოს შესაბამის ორგანოთა სისტემასთან და ასახელებს მის ძირითად ფუნქციებს.

 მსჯელობს საჭმლის მომნელებელი სიტემის მნიშვნელობაზე და ადგენს სქემებს.

5

საჭმლის მონელება კუჭში და თორმეტგოჯა ნაწლავში.

30.x.

45 წთ

მოსწავლემ უნდა შეძლოს განასხვაოს კუჭისა და თორმეტგოჯა ნაწლავების ფუნქციები, შეძლოს მათი კავშირის დადგენა.

წიგნი, რვეული, ცარცი, მულაჟი, სურათები.

მოიპოვებს ინფორმაციას არასწორი კვების (მაგ:“სწრაფი კვების პროდუქტების გამოყენება) შედეგად მოსალოდნელი დარღვევების შესახებ. მაგ:ავიტამინოზები, ჭარბი წონა.

6

საჭმლის მონელება წვრილ და მსხვილ ნაწლავში

6.XI

45 წთ

მოსწავლემ უნდა შეძლოს წვრილი და მსხვილი ნაწლავების ფუნქციების გარჩევა, თუ რა თავისებურებებით ხასიათდებიან ისინი.

ტაბულები, მულაჟები, დაფა ,ცარცი , სახელმძღვანელო.

მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება, სიმულაციურ თამაშში განახორციელებს პირველადი დახმარების ღონისძიებას კვებითი და ტოქსიკური ნივთიერების მოწამვლის დროს. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი.

7

სისხლის შედგენილობა და ფუნქციები

13XI.

45წთ

მოსწავლემ უნდა შეძლოს სისხლის შედგენილობის დასახელება და თითოეულის ფუნქციის დახასიათება.

სურათები, ტაბულები, სახელმძღვანელო.

მოსწავლე ხსნის მაღალმთიან რეგიონებში ადამიანის სისხლის განსხვავებულ შედგენილობის (ერითროციტების) მაღალი კონცენტრაციის მიზეზს.

მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.

8

გულის აგებულება და მუშაობა.    

 

    

20.XI

45 წთ

მოსწავლემ უნდა შეძლოს გულის აგებულებისა და მუშაობის თავისებურებანის განსაზღვრა და შძლოს გულის ძირითადი ფუნქციის დახასიათება.

გულის მულაჟი, ცარცი, დაფა, სახელმძღვანელო.

იყენებს ან ქმნის ორგანოთა სისტემების მოდელს, სქემას, მათი მოქმედების (მაგ: გული-ტუმბო.) პრინციპის სადემონსტრაციოდ დააკავშირებს ფიზიკურ მოვლენებთან.

 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის ანატომიური და ფიზიოლოგიური თავისებურებები.

9

სისხლის მიმოქცევის მცირე და დიდი წრე

27.XI.

45 წთ

მოსწავლემ უნდა შეძლოს განსაზღვროს თუ რა მნიშვნელობა აქვს მცირე და დიდ წრეს და რაზეა დამოკიდებული ადამიანების თბილსისხლიანობა და ცხოველების ცივსისხლიანობა.

გულის მულაჟი, სურათები, სახელმძღვანელო, დაფა , ცარცი.

მსჯელობს სისხლის მიმოქცევის სისტემების ფუნქციების ურთიერთკავშირის შესახებ, ადგენს სქემებს.

აკავშირებს ცალკეულ ორგანოს შესაბამის ორგანოთა სისტემასთან და ასახელებს მის ძირითად ფუნქციებს.

10

ვიზიტი პოლიკლინიკა მედიუმში

4.XII.

45 წთ

მოსწავლეებმა თავის თვალით ნახონ როგორ ამზადებენ სისხლის ანალიზს, მიკროსკოპში შეძლონ ერითოციტების, ლეიკოციტების და თრომბოციტების განსხავავება.

ფურცელი, კალამი.

მოსწავლე დამოუკიდებლად აკეთებს სისხლის ანალიზს და ანსხვავებს მის შემადგენელ ნაწილებს.

11

არტერიული და ვენური სისხლის გაზომვა წნევის აპარატით (ტონომეტრით)

11.XII.

45წთ.

მოსწავლეებმა ისწავლონ და შეძლონ წნევის გაზომვა, ისწავლონ ფონეიდოსკოპის გამოყენება.

წნევის აპარატი, რვეული კალამი.

მოსწავლეებს შეუძლიათ წნევის გაზომვა აპარატი (ტონომეტრის) მეშვეობით. იყენებენ ფონეიდოსკოპს.

12

წრის შემაჯამებელი  სამუშაო.

18.XII.

45 წთ

ვსაუბრობთ საინტერესო საკითხებზე.შედეგით.

რვეული,კალამი.

მოსწავლეები კმაყოფილი არიან

საკონტაქტო ინფორმაცია

ქ. თბილისი ჭყონდიდელის N85
2662144; 2662875
577335617
http://skola12.gweb.ge/ka/
სწავლება არის ერთცვლიანი 09:00სთ-დან 14:10 სთ-მდე..(ფუნქციონირებს შეჭრილი ცვლა დაწყებითი კლასებისთვის 12:20სთ-დან-15:30 სთ-მდე) სწავლების საფეხური: დაწყებითი, საბაზო, საშუალო.