სსიპ ქ. თბილისის მე- 12 საჯარო სკოლაში მუშაობა დაიწყო სამოქალაქო განთლების უფასო წრემ. წრის სახელწოდებაა ,,მოაზროვნეები ” . წრეს ხელმძღვანელობს ისტორიისა და სამოქალაქო განთლების პედაგოგი ნინო დევნოსაძე. წრეში გაერთიანებულია VII კლასის მოსწავლეები. მუშაობა ჩატარდება ყოველ ხუთშაბათს , ხანგრძლივობა 45 წთ.
საწრეო მუშაობის მიზანი:
• მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბება
• მოსწავლეებში კრიტიკული,პრობლემის გადაჭრის ,მსჯელობის უნარის განვითარება.
• მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად
• ინფორმაციის მოპოვებისა და ანალიზის უნარი
• საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება
წრის აქტუალურობა:
საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს სამოქალაქო განთლების საგნისადმი მეტ დაინტერესებას,მოსწავლეთა სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლებას,საკუთარი თუ სხვისი უფლებებისა და მოვალეობის გაცნობიერებას,აქტუალურ საკითხებზე საკუთარი ობიექტური მოსაზრების დაფიქსირებას,დისკუსიის გამართვას. წრის წევრებს საშუალება მიეცემათ საკუთარი ცოდნის მეტად წარმოჩენის. მთავარი საკითხები საწრეო მუშაობისთვის შევარჩიე თემატური მასალიდან, მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით.
მოსალოდნელი შედეგები: (შესაბამისობა ე.ს.გ გათვალისწინებით)
მოქ.საბ.1. საკუთარი შეხედულებების, ქცევების შეფასება და კორექტირება, ემოციების მართვა (თვითრეფლექსია);
მოქ.საბ.2. საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა;
მოქ.საბ.3. საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა;
მოქ.საბ.4. დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს: მოქ.საბ.8. სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობისა მნიშვნელობის გაცნობიერება და დემოკრატიის პრინციპების საფუძველზე მოქმედების საჭიროების დანახვa
მოქ.საბ.9. საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;
საწრეო მუშაობის პროგრამა:
2019-2020 სასწავლო წელი. I სემესტრი
NN |
Tema |
Catarebis dro |
xangrZlivoba |
resursi |
mizani |
Sedegi |
1 |
პიროვნება და საზოგადოება |
26.09 |
45 wT |
სამოქალაქო
განათლების
დამხმარე
წიგნი
”განათლება
|
მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერების ჩამოყალიბება.საკუთარი და სხვათა უფლებების ჩამოყალიბება და გააზრება |
საკუთარი შეხედულებების, ქცევების შეფასება და კორექტირება, ემოციების მართვა (თვითრეფლექსია); საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; |
2 |
უსაფრთხო გარემო |
3.10 |
45wT |
სახელმძღვანელო,თაბახის
ფურცლები.მარკერები.ინტერნეტი. |
დემოკრატიული პრინციპების გათვალისწინებით და ჩართულობით ქვეყნის აქტუალურ პრობლემების გამოკვეთა და მის გამოსწორებაზე ზრუნვა. საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება |
სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობისა მნიშვნელობის გაცნობიერება და დემოკრატიის პრინციპების საფუძველზე მოქმედების საჭიროების დანახვა საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა; |
3 |
კულტურული მრავალფეროვნება ჩემს გარშემო |
10.10 |
45wT |
სამოქალაქო
განათლების
დამხმარე
სახელმძღვანელო ”ჩვენი ლექცია ვიდეო ფილმების ჩვენება |
|
საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა; საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
|
4 |
ადამიანური ღირსება და ჩაგვრა (ბულინგი) |
17.10 |
45wT |
სამოქალაქო
განათლების
დამხმარე
წიგნი
”განათლება სამართლებრივი დოკუმენტები
|
მოსწავლეების ჩამოყალიბება საზოგადოებრვად აქტიურ პიროვნებად, მოსწავლეები გაეცნობიან დისკრიმინაციის ფორმებს,გაიაზრებენ ბულინგის არსს და მისი დაძლევის გზებს.მოსწავლეებს განუვითარდებათ დისკუსიის,არგუმენტირებული მსჯელობის, დასკვნების გაკეთების უნარ ჩვევები. |
საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს |
5 |
ჩემი უფლებები და მოვალეობები |
24.10 |
45wT |
ფორმატი,მარკერ,დაფა,ცარცი. სახელმძღვანელო |
|
საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა; საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; საკუთარი გადაწყვეტილებების ,უფლებების შეხედულებების უმთავრესი სამართლებრივი დოკუმენტების საფუძველზე დასაბუთება. დიოგენე მოქალეობა |
6 |
კონფლიქტი და მისი მოგვარების გზები |
31.10 |
45wT |
სამოქალაქო
განათლების
დამხმარე
წიგნი
”განათლება ”გზა უფლებებისაკენ
|
მოსწავლეები გააცნობიერებენ კონფლიქტის გამომწვევ მიზეზებსა და დასახავენ მისი მოგვარების გზებს, განასხვავებენ კონფლიქტის სახეებს და ისაუბრებენ მის მშვიდობიან მოგვარების გზებზე. განუვითარდებათ ანალიზის უნარი,კრიტკული აზროვნების უნარი, პრობლემის გადაჭრის უნარი . |
მოქ.საბ.8. სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობისა მნიშვნელობის გაცნობიერება და დემოკრატიის პრინციპების საფუძველზე მოქმედების საჭიროების დანახვa საზოგადოებისა და ქვეყნისთვის აქტუალური პრობლემების ამოცნობა და საკუთარი ჩართულობით მათ გამოსწორებაზე ზრუნვა;
|
7 |
arasrulwlovanTa danaSauli da sasjeli |
7.11 |
45wT |
დამხმარე
წიგნი
”განათლება
სამოქალაქო
განათლების ”გზა უფლებებისაკენ”
დოკუმენტი
”ანტიდისკრიმინაციული Ddafa ,carci
|
moswavleTa cnobierebis amaRleba uflebebis kuTxiT , agreTve danaSaulisa da sasjelis saxeebis Sesaxeb informireba. |
საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მიმართულება: ინიციატივა და მეწარმეობა მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
|
8 |
ჯანსაღი ცხოვრების წესი |
14.11 |
45wT |
ინტერნეტი,კომპიუტერი,ფორმატი.მარკერი, |
მოსწავლეებში ცნობიერების ამაღლება ჯანსაღ ცხოვრების წესთან დაკავშირებით, თუ რა დადებითი მნიშვნელობა აქვს ჯანსაღ კვებას,ვარჯიშს და რამდენად აუცილებელია მისი დაცვა უკეთესი მომავლისთვის და მოახდინოს მისი პოპულარიზაცია . |
საკუთარი შეხედულებების, ქცევების შეფასება და კორექტირება, ემოციების მართვა (თვითრეფლექსია); საკუთარი თავის საზოგადოების სხვადასხვა ჯგუფის (მაგალითად, სასკოლო თემის) წევრად აღქმა; საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; მომავალი პროფესიის შერჩევისათვის საკუთარი შესაძლებლობების ,მოთხოვნილებებისა და საჭიროებების გააზრება. |
9 |
ბუნებრივი გარემოს დაცვა |
21.11 |
45wT |
ბართები,
ინტერნეტ,კომპიუტერი, |
მოსწავლეებში პასუხისმგებლობის გრძნობის გაღვივება საკუთარი ქვეყნის ბუნებრივი გარემოს დაცვასა და მოფრთხილებაში. |
მდგრადი
განვითარების
პრინციპების
გააზრება
და
მათ
საფუძველზე
მოქმედება. |
10 |
კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა. წრის შემაჯამებელი ანალიზის გაკეთება |
28.11 |
45wT |
სახელმძღვანელო,
ფორმატი,მარკერი. |
|
საკუთარი და სხვა ადამიანების უფლება-მოვალეობების გაცნობიერება და დაცვა; დემოკრატიის პრინციპების ცხოვრებისეულ სიტუაციებთან დაკავშირება. მდგრადი განვითარების პრინციპების გააზრება და მათ საფუძველზე მოქმედება. ცხოვრებისეულ და საგანგებო ვითარებაში usafrTxoebis wesebis dacviT moqmedeba. |